אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

עמית סגל: "הצעת החוק של יהדות התורה היא הצעה פוסט ציונית"

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תקף את מפלגת יהדות התורה נוכח הצעת "חוק לימוד תורה" שהניחה הבוקר (ג') על שולחן הכנסת. זמן קצר לאחר מכן התייחס הכתב המשפט אבישי גרינצייג גם הוא להצעה והאשים את הליכוד במסמוס ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד ליהדות התורה

הפרשן הפוליטי, עמית סגל תקף היום (ג') בחשבון הטוויטר שלו את "הצעת חוק יסוד לימוד תורה" שהגישה מפלגת יהדות התורה. בציוץ כתב כי הוא מתנגד להשוואה בין לימוד תורה לשירות משמעותי והשוואת הזכויות שבין משרתים ללומדי תורה, כך לפי הצעת החוק.

"הצעת החוק של יהדות התורה היא הצעה פוסט ציונית. ככל הידוע לי, עד היום הובטח שלימוד תורה מביא זכויות, אבל לא כאלה שהמדינה אמורה לספק. אין טעם להשוות לימוד תורה לשירות משמעותי, מהטעם הפשוט שאין סתירה בין השניים. אי התגייסות לצבא מדינת היהודים היא השתמטות, לא ליד ולא בערך".

הצעת החוק הוגשה הבוקר על ידי חברי כנסת מיהדות התורה, המבקשים להסדיר את סוגיית גיוס החרדים בישראל. בהצעה נכתב כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית, רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה". תחת זאת מוצע "לעגן כראוי בחוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד התורה, ואת רצונה לעודד לימוד תורה".

בהתאם לכך, ההצעה קובעת כי לימוד תורה משמעותי ייחשב מעתה לשירות משמעותי, לומדי התורה שיבחרו במסלול זה "ייהנו" מהזכויות והחובות להם זכאים חיילי צה"ל. בליכוד הבהירו כי ההצעה לא עומדת על הפרק, אולם ביהדות התורה מיהרו להגיב: "או חוק יסוד לימוד תורה או פסקת התגברות".

גם כתב המשפט בתאגיד השידור הציבורי, אבישי גרינצייג, התייחס לחוק המוצע ופרסם את ההסכמים הקואליציונים שנחתמו טרם הקמת הממשלה בין יהדות התורה למפלגת הליכוד. "ההתנערות ובעיקר התדהמה של חברי הליכוד מהכוונה לחוקק את ״חוק יסוד לימוד תורה״ היו יכולות להיות יותר משכנעות ואמינות אם לא היה מדובר ביישום של סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני חתום של יהדות התורה עם הליכוד"

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן