אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

תזכיר חוק השידורים החדש פורסם אתמול (ג') ויהיה פתוח להערות הציבור עד 14.08.23

כשבועיים לאחר שהשיק שר התקשורת שלמה קרעי את הרפורמה לשינוי מבנה התקשורת במסיבת עיתונאים, תזכיר חוק השידורים החדש פורסם אתמול (ג') באתר משרד המשפטים ויהיה פתוח להערות הציבור עד תאריך ה-14.08.23 בשעה 23:59.

בהודעה שפרסם משרד התקשורת קרעי אמר: "אני שמח להציג בפניכם את חוק השידורים החדש והמקיף. אנו סוגרים את מועצות התוכן, משחררים את המודל העסקי, ומובילים למגוון דעות ולהוזלת מחירים לצרכן. יותר ערוצים, יותר מגוון, יותר תחרות, יותר תוכן איכותי בהתאם להעדפות שלכם, ומעל הכל, החופש שלכם לבחור אותו".

תזכיר החוק המוצע עורר סערה בקרב מרבית גופי התקשורת בישראל, שטענו כי שר התקשורת מבקש בהצעתו לפגוע בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת. מועצת העיתונות בישראל גינתה בחריפות את הצעת החוק ואמרה: "מועצת העיתונות והתקשורת קוראת לכל אמצעי התקשורת ולארגוני העיתונאים לשלב ידיים במאבק להגנה על עתיד התקשורת בישראל בשעת חרום זאת".

בתוך כך, כינסה המועצה ישיבת חירום על מנת לדון בצעדים הבאים במאבק מול החוק המוצע. השופט חנן מלצר אמר כי: "המסר העיקרי מחוק השידורים של השר הוא פוגעני לכל כלי התקשורת. גם בתאגיד, גם בערוצים המסחריים. אנחנו חייבים להתמודד עם זה. נפעל בשתי זירות, האחת ציבורית והשנייה 'מאחורי הקלעים', עד שנייצר איזון בחוק שעל פניו, כל הסעיפים בו בעייתיים".

נזכיר כי השר קרעי הבטיח לפרסם את התזכיר החדש עוד בשבוע שעבר. טרם  פרסומו, שלח את טיוטת החוק לרשות השנייה ולמועצת הכבלים, שנדרשו להגיב תוך יממה אחת בלבד.

רצ"ב קישור לתזכיר החוק:

https://bit.ly/3DtPmL1

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן