אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

תקשורת במחלוקת: ציוצים בעד ונגד מחאת אחים לנשק בשכונת מאה שערים

כתב המשטרה של רשת 13, העיתונאי יוסי אלי, הגיב הבוקר (ב') למחאת אחים לנשק שנערכה אמש בירושלים, בה נרשמו מספר אירועי אלימות בין מפגינים לציבור החרדי.

"מאוד בעד גיוס חרדים, מאוד בעד שיוויון בנטל, אבל כשאני רואה חבר במחאת אחים לנשק או חבר במחאה נגד הממשלה מגיע לריכוז חרדי במאה שערים עם חבריו,  בפרובוקציה ומתחיל להרביץ עם מקל לחרדים מזדמנים, זה גורם לחלחלה ולגמרי סלידה מתנועות הפוליטיות נגד הממשלה, שמשיגים בכך בדיוק את האפקט ההפוך! ולאיש הזה עם המקל, הוא חייב להתבייש בעצמו", אמר.

בתיעוד שהעלה כתב המשטרה נצפה אחד מהמפגינים מכה אדם חרדי במקל תוך שהוא נמלט מהמקום לאחר המעשה. הציוץ גרר וויכוח בין אלי לכתב ירושלים של אתר Ynet, רוני גרין שאולוב, שטען כי האלימות במהלך ההפגנות הופעלה על ידי המפגינים והציבור החרדי כאחד: "יוסי אחי, חשוב לי להגיד שאני לא מצדיק את מעשיו והאלימות. אבל בתור מי שסיקר את ההפגנה, מפגינים אחרים שהוקפו הרמטית בעשרות אנשים ולא פעלו כמותו – סיימו חבולים, הוכו וספגו ביצים לפרצוף. שוב, מבלי בכלל לנהל דיון על אם המחאה צודקת או לא".

בתוך כך, גם יאיר לוי, עיתונאי באתר חדרי חרדים, התייחס לאירועי אמש ותקף את כתבי הארץ נוכח התנהלותם המוטה לטובת אחים לנשק: " כתבי 'הארץ' של ירושלים, אתם פשוט בזיון. אין בכם טיפת יושרה. אתם שצווחים בכל פעם על צעדות של יהודים כאלה ואחרות באיזור שער שכם בטענה שהן צעדות מתגרות ופרובוקציות מתגרות. מסיתים בפראות הערב דווקא נגד תושבי כיכר השבת החרדים מול הצעדה המתגרה של אחים לנשק. ולא נגד הצועדים שבאו להתגרות".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן