אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אנשי ונשות תקשורת מגיבים לנהג האוטובוס שהפלה נערות על רקע מגדרי: "זה לא 'מקרה חריג'. זו מדיניות שמחלחלת"

אנשי תקשורת נעמדו לצד שקד רפופורט וחברותיה, שנדרשו לכסות את גופן ולשבת בחלק האחורי של האוטובוס והגיבו בזעם על התופעה, המגובה לטענתם מהממשלה. בר-שם אור: "ישראל היא לא איראן. חברי כנסת חייבים בבהילות לדאוג לחקיקה בנושא"

אחרי שעורר סערה נהג האוטובו,ס שדרש משקד רפופורט וחברותיה לכסות את גופן ולשבת בחלק האחורי של האוטובוס, אנשי ונשות תקשורת הגיבו בזעם ביממה האחרונה וגינו את תופעת הדרת הנשים הגוברת באחרונה בישראל.

העיתונאית והמגישה בתחנת רשת ב', קרן נויבך אמרה היום (ב') כי "אם האירוע לא היה מוקלט הייתם בוודאי אומרים שאנחנו ממציאות. נהג אוטובוס שולח קבוצה של בנות 15 לשבת בחלק האחורי. את הבנים – איתם עלו לאוטובוס בדרך לכנרת – הוא מושיב בקדמת האוטובוס ולסיום מורה לנערות "להתכסות" בשמיכות. ומה שהיה אמור להיות יום כיף בחופשת הקיץ – הופך למסע השפלה".

לנויבך הצטרפה כתבת הרווחה מיכל פעילן, שהביע חשש מהגיבוי שתופעה פסולה זו מקבלת מהממשלה: "הקטע הכי מדאיג מהתיעוד שחשפנו במהדורה מדבריו של הנהג שדרש מהבנות לעבור לסוף האוטובוס ולהתכסות, הוא החלק בו הוא מסביר להן שזו המדינה עכשיו, מדינת היהודים ולא מה שהן חושבות שזה דמוקרטיה. זה לא 'מקרה חריג'. זו מדיניות שמחלחלת".

נריה קראוס, כתבת חדשות 13 בארצות הברית הצביע על העובדה שבשעה שדרש משקד וחברותיה לכסות את גופן, הנהג בעצמו לבש מכנס קצר. "מדהים במיוחד בסיפור הנהג השוביניסט שהשפיל את הנערות: הוא נוזף בהן על הלבוש. בעצם שולח אותן להתכסות ומכריח אותן לשבת מאחור כי הן עם מכנס קצר. ומה התיעוד חושף? הוא בעצמו עם מכנס קצר! ורגליים פתוחות לרווחה! אבל הוא גבר! אז מותר!", אמרה.

פתרון מעשי לתופעה הגיע מהעיתונאי בר שם-אור, שהציע לחלק קנסות כספיים ולפטר נהגים שמפרידים בין גברים לנשים. "ישראל היא לא איראן. חברי כנסת חייבים בבהילות לדאוג לחקיקה בנושא", כך סיכם את דבריו.

תופעת הדרת נשים בישראל אינה חדשה. הטענות העולות כלפי הממשלה, כי היא מעניקה רוח גבית לכאורה לתופעה, עלו לא אחת מאנשי תקשורת וארגונים חברתיים הפועלים למען זכויות נשים. דו"ח של "השדולה למען הנשים בישראל", המצביע על המהלכים שממשלת ישראל ביצעה או ביקשה נגד זכויות נשים בישראל לבצע בין השנים 2022 – 2023, חושף לפי ציר זמן את כלל המהלכים, לרבות סירוב הממשלה לחתום על אמנה למניעת אלימות כלפי נשים ואלימות במשפחה וכן הצעות חוק שונות להפרדה על רקע מגדרי במרחב הציבורי.

עוד נכתב בדו"ח כי "המהלכים המקודמים כנגד נשים בחצי השנה האחרונה, המאיימים לפגוע בזכויותינו באופן אנוש, לצמצם ולהגביל את מקומן של נשים בישראל, מדאיגים אותנו מאד. ההתקדמות והזכויות שהושגו בעשורים של מאבקים, פתאום כבר לא מובנות מאליהן ונראה כי מנסים לקחת אותנו שנים אחורה. אבל אנחנו לא מתכוונות לוותר. אנחנו לא נעמוד מנגד בזמן שזכויותינו נרמסות ונמשיך להילחם על מקומנו בחברה הישראלית ועל עולם שבו כל הקולות נשמעים ונלקחים בחשבון".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן