אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ביה"ד הארצי לעבודה דחה את תביעתה של הדס שטייף נגד המדינה – בשל אי ייצוגה בהליך מול אפי נווה

בית הדין הארצי לעבודה דחה היום את ערעורה של כתבת הפלילים בגלי צה"ל, הדס שטייף - נגד פרקליטות המדינה על כך שהאחרונה, החליטה שלא לייצגה בהליך המשפטי בינה לבין עו"ד אפי נווה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר
הרכב בית הדין הארצי לעבודה – בראשות הנשיאה ורדה וירט-ליבנה, קבע כי ערעורה של שטייף נגד המדינה מכוח "חוק חושפי שחיתויות" – התיישן. כמו כן קבעו השופטים שהסעד ההצהרתי אותו ביקשה שטייף מכוח פקודת הנזיקין, אינו מצוי בתחום סמכותו של בית הדין לעבודה. עם זאת, השופטים התירו לשטייף לתקן את כתב תביעתה, באופן שיכלול עילות אחרות ביחסי עבודה, המצויות בסמכות בית הדין ושלא חלה עליהן התיישנות.
 רקע: בשנת 2018, במסגרת עבודתה ככתבת הפלילים והמשטרה בגלי צה"ל, שטייף חשפה כי עו"ד אפי נוה, שכיהן באותה עת כראש לשכת עורכי הדין, היה מעורב לכאורה באי סדרים במינויים של שופטים. חשיפת הפרשה התאפשרה לאחר שלידיה הגיע מידע אשר הוצא, ככל הנראה, ממכשירים סלולאריים שהיו שייכים בעבר לעו"ד נוה. בשל פרסום הפרשה, עו"ד נוה תבע את המדינה, את היועצת המשפטית לממשלה, את הכתבת שטייף וכן עיתונאים נוספים מגלי צה"ל, בסך של שבעה מיליון שקל.
הדס שטייף בכנס אילת לעיתונות | ארכיון אגודת העיתונאים תל אביב
 שטייף: "התנכלות בשל  חשיפת שחיתויות"
בדצמבר 2019 פרקליטות המדינה הודיעה לשטייף כי הוחלט שלא לייצגה בתובענה שהגיש עו"ד נוה נגדה. שטייף, שלא השלימה עם ההחלטה, הגישה בקשה לעיון מחדש בהחלטה, אולם במאי 2020 המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דחה את פנייתה בהחלטה מנומקת ומפורטת. בחלוף שלוש שנים, הגישה שטייף תביעה לבית הדין האזורי לעבודה באזור תל אביב, במסגרתו טענה כי אי יצוגה על ידי פרקליטות המדינה נובע כתוצאה מהתנכלות על רקע היותה חושפת שחיתויות במקום עבודתה, תוך ההפרה של חוק ההגנה על חושפי שחיתויות במקום עבודתם. היא אף דרשה שהמדינה תשפה אותה בגין הוצאותיה המשפטיות בפרשה זו.
במאי 2023 הרכב בית הדין האיזורי בראשות השופטת מירב קליימן, דחה על הסף את תביעתה של שטייף, לאחר שהמדינה טענה כי התביעה התיישנה. עוד טענה המדינה כי החוק להגנה על חושפי שחיתויות אינו חל בעניינה וכי לבית הדין לעבודה אין סמכות לדון בסעד החסינות לעובדי מדינה  המצוי בפקודת הנזיקין. שטייף ערערה לבית הדין הארצי לעבודה, אשר פסק עתה כי התביעה לפי חוק ההגנה על חושפי שחיתויות אכן התיישנה וכי ההסדר שבפקודת הנזיקין אכן לא מצוי בתחום סמכותו של בית הדין לעבודה. עם זאת, בשל נסיבות המקרה, השופטים התירו לשטייף לתקן את כתב תביעתה, בקובעם: "הטענות שמעלה המערערת ניצבות לכאורה בליבת חוזה העסקתה כעיתונאית ומשכך – מבלי להביע עמדה לגופן – ראויות להתברר במסגרת בתי הדין לעבודה. משכך, מצאנו לנכון לאפשר למערערת, טרם סילוק התביעה על הסף, לתקן את כתב התביעה.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן