אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

עורך וואלה לשעבר: "עברנו אונס מנטלי אגרסיבי בנוגע לתכנים על משפחת נתניהו"

עורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי, אמר בעדותו במשפט נתניהו כי התבקש מספר פעמים להסיר ידיעות העוסקות בביקורת על משפחת נתניהו ממנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד טען כי ההתערבויות לטובת המשפחה נעשו "בכל תחום, בכל שעה ובכל זמן"

לאחר

, עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי העיד היום (שלישי) בבית המשפט, במסגרת תיק 4,000 במשפט נתניהו. בעדותו במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי בשנים 2016-2015 התרחש במערכת אתר החדשות "אונס מנטלי מאוד אגרסיבי בכל הקשור לתכנים שנוגעים למשפחת נתניהו". בהמשך הוסיף אלקלעי כי ההתערבויות מצד בעל השליטה בבזק ובוואלה לשעבר, שאול אלוביץ' נועדו להציג את נתניהו ואת משפחתו כמי שהם "תמיד טובים וצודקים, גם בנושאים פוליטיים וגם בדברים אישיים".

לאחר דבריו, הציגה התובעת יהודית תירוש, התכתבויות בין אלקלעי למנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, שבה ביקש האחרון להוריד מעמוד הבית ידיעה שעסקה בנתניהו: "אבי, זה קריטי שזה יעוף תוך דקות מהראשי, לא יכול אפילו להתחיל להסביר כמה זה חשוב", כתב ישועה לאלקלעי והוסיף "תזדרז, מודדים לי ולך זמן".

כשנשאל אלקלעי על ידי התובעת כיצד ראה את הסיקור של נתניהו ומשפחתו, השיב כי "בשנים 2016-2015 היה ממש אונס בכל מה שקשור בכתבות בנתניהו ומשפחתו. מרבית הבקשות היו מאילן ישועה, שהראה לי ממש התכתבויות שהגיעו מאלוביץ' או מאשתו בקשר לכל מיני כתבות. זה היה גם במיילים, בשיחות ובהתכתבויות".

"אבי, זה קריטי שזה יעוף תוך דקות מהראשי, לא יכול אפילו להתחיל להסביר כמה זה חשוב", כתב ישועה לאלקלעי והוסיף "תזדרז, מודדים לי ולך זמן"

כשנשאל אלקלעי על ידי התובעת כיצד ראה את הסיקור של נתניהו ומשפחתו, השיב כי "בשנים 2016-2015 היה ממש אונס בכל מה שקשור בכתבות בנתניהו ומשפחתו. מרבית הבקשות היו מאילן ישועה, שהראה לי ממש התכתבויות שהגיעו מאלוביץ' או מאשתו בקשר לכל מיני כתבות. זה היה גם במיילים, בשיחות ובהתכתבויות".

לאחר מכן, תירוש שאלה את אלקלעי אם היו גורמים שהתבקשו באתר שלא לכתוב עליהם או להמעיט בכמות האייטמים, ולשאלתה, הוא השיב: "ההתערבויות והבקשות היו בכל תחום – מקשרים אישיים בתוך משפחות נתניהו ועד פוליטי, בכל שעה ובכל זמן. היו הרבה בקשות על מיקום".

בשלב זה של הדיון, תירוש חשפה את ההתכתבויות בין ישועה לאלקלעי, בהן ישועה ביקש להוריד כותרת עם המילה "כישלון". "האם לאתר חשוב שיהיה כתוב המילה כישלון?", שאלה תירוש. "זה לא חשוב, אבל כבר כול דיברו על ההתערבויות שיש בוואלה, ואי אפשר היה להמשיך עם זה מבלי שנראה לכולם מה קורה. הייתי צריך להסביר גם לכתבים שלי, לקוראים שלי וגם לכל השמועות מסביב", השיב אלקלעי.

היחס לזוג נתניהו במערכת החדשות, כפי שמתאר אלקלעי, תואר בעדותו של העיתונאי דב גיל-הר, שהעיד גם הוא במסגרת תיק 4,000. במסגרת עדותו תיאר כיצד בסוף ראיון שערך עם נתניהו, כמה ימים לפני בחירות 2015, הוסבר לו כי רה"מ "לא אוהב את הראיון", והוא התבקש על ידי עורך וואלה דאז אבי אלקלעי לראיין אותו פעם נוספת.

מגל, שהעיד גם הוא בחודש שעבר במשפט, סיפר בעדותו כי התערבות לטובת נבחרי ציבור נעשתה כל הזמן, ולא רק לטובת ראש הממשלה. "אמרו 'אל תדבר על פואד', תוריד את התמונה של שרה', 'גדעון סער התקשר שתוריד אייטם על גאולה'. זה פשוט היה מקום שהתנהל בצורה לא רצינית מבחינה עיתונאית. נזכיר כי בעדותו נמצאו סתירות בין עדותו בבית המשפט למה שסיפר בחקירה במשטרה. כתוצאה מכך,  תירוש ביקשה לראות בדבריו סתירה חזיתית.

פרשת "תיק 4000", שבמרכזה עסקת שוחד אשר לפי כתב האישום נרקמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', אז בעלי השליטה באתר "וואלה". לפי כתב האישום, בני הזוג אלוביץ' העניקו לנתניהו וסביבתו מידה חריגה של השפעה על התכנים באתר "וואלה", וזאת בתמורה לכך שנתניהו קידם הקלות רגולטוריות עבור תאגיד האם של "וואלה", בזק – הקלות שהניבו לבני הזוג אלוביץ' הכנסות בשווי מאות רבות של מיליוני שקלים.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן